2023-04-14

Földieprek átültetése

A Thuriga fajtájú földieprünk benőtte a mellette lévő paradicsom ágyást, és tavaly már rosszul fejlődött a paradicsom, mulcsozni se lehetett rendesen. Az eperágyásban  elöregedett a tövek egy része, ezeket kicseréltem a paradicsomok helyéről kiásott fiatal növényekre.
A régi ágyásban nem fért el az összes kiszedett tő, ezeket a paradicsomállványok közötti öntözőcső két oldalára ültettem át. A szamócasor és a paradicsomágyások között még maradt annyi hely, hogy lehet majd közlekedni.


Két másik szamócafajtánk egy része is rossz helyen van, benőttek a veteményesbe, krumpliültetéskor útban lennének. Mindkét fajta magról kelt, egy korábbi bejegyzésben írtam már róluk, itt az 1. és 2. jelű fajtáról van szó.
Kitisztítottam az út mellett egy sávot, ide átültettem a nagy szemű, kemény gyümölcsű  fajtából a rossz helyen lévő töveket. Ezt a fajtát mindenképpen érdemes megőrizni, finom, nagyon nagy szemű, és ha netán kipusztulna, nem tudok másikat venni. Eddig egy helyre adtam belőle, ha szaporodik, érdemes lesz még másoknál is elhelyezni néhány tövet biztonság kedvéért.
A másik fajta is jóízű, de nagyon puha és könnyen romló gyümölcse van, ezért ebből csak néhány tövet szeretnék megtartani és hagyom a gyepben is szaporodni.
A kemény gyümölcsű fajta gyakran hoz négy-vagy öttagú leveleket, 

ennek alapján válogattam szét az összekeveredett töveket.
Innen szedtem ki egy ágyásra valót, egészen a szúnyoghálóig benőtték a területet:

Maradtak rossz helyen lévő tövek, melyek az új ágyásban már nem fértek el és a fajtájuk is bizonytalan, ezeknek még helyet kell keresnem.
Az újonnan beültetett kis ágyás az út mellett:


A legtöbb növényt sikerült ép földlabdával átültetnem, sok eső is esett rájuk, bízom benne, hogy idén is lesz rajtuk szép termés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése