2023-04-14

Magvetések április közepén, római saláta palánták kiültetése

Április 12-én nedves vécépapír közé betettem csírázni a következő magokat:
keserűuborka (Momordica charantia) "Baby Bittergourd" fajta - egy ismerőstől kapott tavalyi mag
Saladin F1 kígyóuborka (Kiepenkerl, 2021/2022, 2025-ig jó) - két nap alatt kicsírázott
Luffa operculata - kb. két éves saját mag
Clematis heracleifolia - tavalyi saját termésű mag
Centaurea atropurpurea - tavalyelőtti saját termésű mag. Remélem, tényleg az, nem volt megcédulázva. A magok így néznek ki:

Már csíráznak.

Április 13-án vetettem egy ládába egy újabb adag római saláta magot, most nem az idén vásárolt sötét magokat tartalmazó zacskóból, hanem a tavalyi, ugyanolyan csomagolású fehér magokból. A kétféle magról itt már írtam. Majd igyekszem hasonló körülményeket biztosítani a két adagnak, hogy össze lehessen hasonlítani a fajtákat.

14-én kiültettem az előző adag római salátát az egyik magaságyásba. Előtte kiszórtam oda fél vödör macskaalmot, melyet a macskák már nitrogénnek dúsítottak, 3 vödör félig komposztált faaprítékot és 2 vödör földet. Van még hely a magaságyásokban, és az üvegház mögött túl magas a talaj szintje, onnan rakom át a fölösleget.
Mikor fotóztam, a frissen ültetett saláták még kissé laposak voltak,

de jött rá az eső, és most már szépek. A fekete zsákokban a szomszédból ősszel kapott lomb van, apránként használom fel az ágyások takarásához.

A salátaültetés után még maradt időm borsót is vetni. Delikett fajtát vetettem (Kiepenkerl, 2021/2022, 2025-ben jár le), ez állítólag hüvelyestül ehető. A sárgarépa ágyás mögé vetettem, a pasztináksorok folytatásába. Ez a rész később árnyékos lesz, de bízom benne, hogy addigra a borsó eléggé megnő. A pasztinákvetést borító csirkehálót továbbgörgetve ezt a részt is betakartam kaparás ellen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése