2024-01-01

Újévi lencseleves kicsit másképp

Minden évben Szilveszter napján megfőzöm másnapra a lencselevest. A szokásos recept itt olvasható: újévi lencseleves
2023-ban a pasztinák nem nőtt meg. Volt néhány szál, de novemberre eltűnt a lombja, az esetleg még meglévő gyökereket csak akkor találtam volna meg, ha az egész ágyást fölásom. Ehhez nem volt kedvem, így idén nem került a levesbe pasztinák. Volt viszont egy kis piros, Uchiki Kuri fajtájú sütőtökünk, melyet sürgősen el kellett használni, mert már kezdett foltosodni a héja. Ezt a tököt meghámoztam, a húsát kockákra vágtam és mikor a lencse már majdnem teljesen puha volt, hozzáadtam a leveshez.

A leves hozzávalói ezek voltak:
500 g lencse előző este beáztatva
30-40 dkg sárgarépa (nem mértem, mennyi) karikára vágva
3 nagy fej Stuttgarti hagyma negyedekre vágva
6 db fehér és piros zöldpaprika felaprítva (a melléképületben még van elég sok eltéve a december közepén a fóliából leszedett paprikákból)
1 fej fokhagyma megpucolva, fölaprítva
1 Uchiki Kuri sütőtök
1 3,5 dl-es üveg hámozva, passzírozás nélkül befőzött paradicsom
néhány babérlevél
2 szem Black Pearl erős paprika
olaj
450 g tejföl

Kevés olajon kissé megpároltam a sárgarépát, felöntöttem vízzel és felforraltam. Ezután a tök és a paradicsom kivételével hozzáadtam a többi hozzávalót, majd mikor a lencse már majdnem kész volt, beletettem a tökkockákat és még kb. 1/4 órát főztem. Ekkor hozzáöntöttem a paradicsomkonzervet, majd mikor újra felforrt, belekevertem a tejfölt és azzal is fölforraltam.


Ízlett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése