2022-01-02

Újévi lencseleves

A leveshez felhasznált kerti zöldségek:

Sárgarépa, pasztinák, vöröshagyma, fokhagyma és zöldpaprika
A sárgarépa elvileg mind azonos fajta, de a narancssárgák  között termett néhány világosabb színű példány is.
A pasztinákot előző nap szedtem ki. Idén kicsik maradtak, az ágyás nem kapott elég napfényt. A tányéron látható mennyiség az egész termésnek kb. a kétharmada.
A zöldpaprikákat a melléképületben tároltam, a képen láthatókon kívül még sok maradt későbbi felhasználásra.
A kikészített fokhagymának csak a felét használtam el, a vöröshagymákhoz viszont hozzáraktam még egyet.
A képen látható hozzávalókon kívül kellett még fél kg előző este beáztatott lencse, egy kevés olaj, só, pár babérlevél, egy 450 grammos tejföl (ennek a poharát tudom legjobban használni palántaneveléshez) és néhány szem mélyhűtött paradicsom.

Először kevés olajon félig megpároltam a karikára vágott sárgarépát, majd hozzáadtam a lencsét, a félbe-negyedbe vágott pasztinákot, az elnegyedelt vöröshagymákat, a fokhagymagerezdeket és a babérlevelet. Felöntöttem annyi vízzel, amennyi bőven ellepi, és majdnem teljesen puhára főztem. A végén hozzáadtam a paradicsomot, még egy kicsit főztem, majd beleöntöttem a 0,5 l tejfölt és újra felforraltam.

A levest ehetjük pár kanál plusz tejföllel vagy tökmagolajjal gazdagítva is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése