2023-05-13

Karórépák átültetése, komposzthordás, krumpliültetés

Tavaly a bolhainvázió miatt későn vetettem a karórépát, nem nőttek meg akkorára, hogy érdemes lett volna főzni belőle. Bent maradt az összes az ágyásban, azon a részen, ahová idén a krumplit szántuk. Mivel évek óta nem sikerült magot fognom róla, nem a komposztra hordtam a töveket, hanem átültettem. Csak egy sornyi volt az egész, nem is kellett nagy tőtávolságot tartani, így az új ágyás nem foglalt sok helyet.
A magfogás azért nem szokott sikerülni, mert a karórépát tavasszal ellepik a kártevők: tetvek, ormányosbogarak, poloskák. Mindegyikből hirtelen nagyon sok szokott megjelenni, leszedegetni lehetetlen, ráadásul a csigák is nagyon szeretik a karórépa levelét. Mivel a Müncheni sör retekkel egy ágyásban voltak, szúnyogháló védte őket, nem is volt rajtuk semmilyen kártevő. Átültetés után a hálót is átraktam rájuk.
Eredetileg azt terveztem, hogy mikor kezdenek nyílni a virágok, leveszem róluk a hálót, hogy a beporzó rovarok hozzáférjenek. Aztán láttam, hogy a háló alatt sok kis légy van, így rájuk bíztam a beporzást és a háló maradt. Úgy néz ki, működik, már látszanak a fejlődő becők.
A virágzó karórépák a háló alatt:


Egy fejlődő becő a rajta pihenő léggyel:


Miután kitisztítottam a krumplinak szánt területet, kihordtam oda a tavalyelőtt óta érlelődő komposztot. A tetejéről sokat át kellett rakni, de végül elég lett.


Az új kupac jól megnőtt


A régiből annyi maradt, amennyit majd a paradicsomoknak szeretnék adni a magaságyásba és az állványok mellé abba a sorba, ahonnan kiástam a szamócákat.


Idén nem kerültek elő szerszámok a komposztból, az egyetlen lelet egy tökéletes állapotban lévő villa volt, melyet elmosva vissza is lehetett tenni az evőeszközös fiókba.


Május elsején a férjem rotációs kapával bedolgozta a talajba a komposztot és elültettük a krumplit. A talaj pont jó volt, se nem száraz, se nem sáros, jó porhanyós lett az ágyás.
Idén kisebb volt a terület, mint tavaly - 8 sor helyett csak 6 sor fért el - de több fajtát ültettünk, mivel egy bevásárlóközpontban váratlanul rábukkantunk Hópehely és Démon vetőgumóra. Hat fajtát ültettünk, minden sorba mást.
A saját tavalyi termésből ültettem vissza az ismeretlen fajtájú, lila héjú, fehér húsú, sötétlila virágú krumplit, ez a szép virága miatt szokás szerint az út melletti sorba került. Szintén saját termésből ültettük a Százszorszépet (más néven Rioját) és a Bakonyi kéket.
Vásárolt vetőgumó volt az Agria, a Hópehely és a Démon.
A sorokba berakosgatott gumók:


Ültetés után rögtön beraktuk a csöpögtető csöveket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése