2023-05-14

Új szamócaágyás

Tavaly vettünk egy kertészeti vásárban két tő folytontermő földiepret fajtanév nélkül. Tényleg a fagyokig termett, finom is volt, de kiderült, hogy olyan fajta, amelyik nem hoz indát. Tavasszal szét akartam osztani a töveket, de ahhoz még nem elég fejlettek.
Ősszel kaptam ajándékba két tövet egy indás fajtából, ezek cserépben teleltek az üvegházban.
Pár hete egy bevásárlóközpontban elénk került egy hatos csomag folytontermőnek címkézett szamóca, nem tudtuk otthagyni. A fajta sajnos nem volt feltüntetve rajta, azt se lehet tudni, hogy hoz-e majd indákat.
Később, mikor elmentünk a helyi faiskolába virágföldért, találtunk 10 darabos egységben Mara de Bois kétszer termő földiepret. Erről a fajtáról már sokat olvastam, különlegesen finomnak írják. Ezt is meg kellett venni.

Az összegyűjtögetett folytontermő fajták már megérdemeltek egy külön ágyást. A két tavalyi, indátlan tő az üvegház mögötti keskeny, a talaj többi részénél kissé magasabb ágyásban volt. Innen elhordtam a föld egy részét, így szélesebbre tudtam venni az ágyást. Hordtam oda komposztot és egy kis macskaalmot, és elültettem oda a kis gyűjteményt. 
A tavalyi lombbal takart ágyás most így néz ki:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése