2022-06-06

Kaporszüret, magvetések, tökpalánták, salátaültetés

A fóliában már nagyon megnőtt a kapor, és egy-egy tövön megjelentek a tetvek. Még időben észbe kaptam, leszüreteltem a tiszta levelek nagy részét és betettem a mélyhűtőbe csavaros tetejű befőttes üvegben. Remélem, nem lesz az egész hűtő kaporszagú...
Nem szedtem ki az összes kaprot, tudok még frisset szedni, és néhány virágzó tövet később is érdemes a fóliában tartani. Vonzza a zengőlegyeket, a zengőlegyek lárvái pedig leeszik a tetveket a paprikákról.
A kapor most ilyen, paprikaültetéskor fogok még ritkítani rajta:
Kapor a fóliában
Május 30-án sok minden vetettem.
Poharakba elvetettem az előzőleg beáztatott, már csírázó kukoricát,  Blauhilde és Cobra zöldbabot és Mohikán F1 uborkát. Helybe nem nem merem ezeket vetni, mert hamar eltüntetnék a csigák. Egyelőre a fóliában vannak. Mire ezeket a sorokat írom, már mindegyik elkezdett kibújni a földből.

Kukorica, bab és uborka poharakban
Valamikor május első felében vetettem Black Beauty cukkinit és Solor sütőtököt. Ezeket nedves vécépapírban csíráztattam, és a csíranövényeket ültettem cserepekbe. Olyan helyre fognak kerülni, ahol sok a csiga, ezért mindegyik tejfölös pohárnál nagyobb edényt kapott, hogy minél fejlettebb növényt ültethessek ki. Most ilyenek:

Balra 4 tő Solor sütőtök, mögöttük és jobbra Black Beauty cukkini.
Egy ládába vetettem majoránnát, már az is kel. Tavaly az üvegházban volt a polcok alatt, az árnyékban nagyon megnyúlt. Fűszernek így is jó lett, de szeretnék pár egészséges tövet, mert szép növény.
Az üvegházba a polc alá bazsalikomot vetettem, az elég jól bírja az árnyékot. Már az is kel.
Az egyik magaságyásba a paradicsomok elé vetettem egy-egy sor Detroit2 és Cylindra céklát. Mostanra ki is keltek.

Május végén kiültettem az utolsó adag tavasszal vetett római salátát. Sajnos nagyon rágják a csigák, lehet, hogy ezekből már nem lesz semmi. Tulajdonképpen minden évben így járok az utolsó adag salátával, de azért mindig újra próbálkozom. Egy-egy fej néha megnő, ezeket főleg vegyes salátákba szoktam felhasználni.
Római saláta, a nyíllal jelölt helyen éppen rágja egy spanyol csiga
Korábban az út és a saláták közé vetettem kaprot, az is kikelt már. Erről nem biztos, hogy fogunk tudni enni, meg szokott tetvesedni, de hátha szerencsénk lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése