2022-04-24

Karórépák átültetése magtermesztéshez, salátapalánták kiültetése, üvegház árnyékolása

A karórépát mindig saját termésű magról vetem. A magtermesztés nem mindig sikerül, mert tavasszal rengeteg kártevő lepi el a növényeket. Megtetvesednek, ormányosbogarak rágcsálják és káposztapoloskák szívogatják a leveleket, a csigák is kedvelik, emiatt gyakran tönkremennek, mielőtt magot érleltek volna. Minden évben hagyok virágzó töveket, és igyekszem több évre elegendő magot begyűjteni, hogy akkor is legyen mit vetni, ha egy-egy évben nem sikerül a magfogás. 
22-én délutánra esőt jósoltak, és a következő pár nap is csapadékosnak ígérkezett, ezért a karórépa ágyásból, ami hamarosan krumpliágyássá alakul, átültettem néhány tövet az almafák mögötti területre.

Átültetett karórépák
Még az eső előtt sikerült kiültetnem az egyik magaságyás szélére az üvegházban tartott római saláta palántákat. Igaz, hogy előzőleg is volt abban az ágyásban római saláta (tél közepéig, aztán részben kifagyott, részben kifeküdték a macskák), de kevésbé éreztem kockázatosnak, hogy fittyet hányok a vetésforgónak, mint ha kerestem volna nekik szabad helyet a kert sűrűbb növényzetű részein, ahol most tömegesen bújnak elő a csigák.

Az első ágyásban frissen kiültetett római saláták, a hátsóban áttelelt Little Gem saláták, nem túl étvágygerjesztő állapotban.
Az üvegház déli oldalán a szélső mesevirágok meg szoktak égni. Ez ellen kívülre fölszereltem egy Raschel háló csíkot. Az egész üvegházat nem takartam be, mert a többi növény igényli a napot. Remélem, így már az üveg melletti mesevirágok is jól fognak fejlődni.

Árnyékolás az üvegházon
A hálót ruhaszárító csipeszekkel rögzítettem az üvegek váztól kissé elálló széléhez, oldalt és alul zsineggel hozzákötöttem a vázhoz, hogy ne lobogtassa a szél.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése