2022-04-24

Friss zöldségek, gombák a kertből

Az első néhány retket és újhagymát április 14-én húztam ki, egy héttel később pedig már elkezdtem rendszeresen szedni.
A fóliában a Kobak saláta még nem képez tömött fejet, de az alsó levelekből már szedegettem. 
A salátaágyás szélén jól kelt a kapor, már levelesedik.

A fóliából szedett retkek és salátalevelek
Kobak saláták, az ágyás szélén kapor
A fóliában gyakran találok csiperkét. 22-én leszedtem azt az egy szemet, ami idén tavasszal kinőtt. Még nem próbáltam fajra meghatározni, de az biztos, hogy ehető, a húsa vörösödik és jó illata van. Önálló fogásra elegendő mennyiség nem szokott teremni, de finom, erős aromájú gomba, jó ízt ad az ételeknek.
Nagy meglepetés volt, hogy a lombbal vastagon betakart karórépa ágyás szélén találtam 3 kucsmagombát. Fattyú kucsmagombának határoztuk, a többi kucsmagomba fajtól elkülönítő jellegzetes bélyeg, hogy a süveg a tönkkel fele hosszúságban nőtt össze, a süveg széle alul eláll a tönktől. Ez a félbevágott példányon jól látható.

Fattyú kucsmagomba (Morchella semilibera) a termőhelyén
A leszedett fattyú kucsmagombák (Morchella semilibera)
A kucsmagombák és az egy szem csiperke
Ezt 4 szem gombát nem volt érdemes elkészíteni, megpucolva és fölaprítva betettem a mélyhűtőbe. Ha találok még hozzá, akkor főzök belőlük valamit.

1 megjegyzés: