2022-04-22

Borsópalánták kiültetése, cukorrépa vetése

A fóliában a reteknek nagyon megnőtt a lombja, a közé pakolt poharas borsók alig látszottak ki közüle.
Másnapra esőt jósoltak, ezért április 21-én kiültettem a borsókat a végleges helyükre. 
Nem lettek olyan szépek, mint tavaly. A legtöbb pohárban az elvetett 4 szemből csak 2 kelt ki, és a retek árnyékában kezdtek megnyúlni. Hiába ültettem több palántát, valószínűleg nem lesz több termés, mint tavaly.
Elfértek volna két sorban is, de inkább 3 rövidebb sort ültettem, és az ágyás üresen hagyott két végébe másnap vetettem cukorrépát. A hely elég árnyékos, valószínűleg nem fognak nagyra nőni, de a korai helybe vetés talán valamit kompenzál. Egy egész ágyást nem akarok a cukorrépára szánni. A borsó helyén így is elég hely lesz nyár végén a galambbegy salátának.
A sorok között betakartam az ágyást a szomszédból kapott fűnyesedékkel, és a két szélső sor mellé csirkehálót szereltem. Így a borsó tud mibe kapaszkodni, és a macskáktól is védve lesz.
A cukorrépával bevetett részbe botokat szurkáltam, így talán nem fogják a macskák szétkaparni.
Csirkehálóval körülvett borsóágyás
A borsóágyás szélén láthatók a cukorrépavetés közé szurkált botok, lejjebb pedig a csirkehálóval betakart hagyma- és sárgarépaágyás. Már bújik a hagyma, és kikelt a sárgarépa, de a képen a répa nem látszik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése