2022-04-25

Karórépás csiga

Még sok karórépa maradt az ágyásban, igyekezni kell a feldolgozással. A magtermesztésre kiválasztott tövek átültetése után kiszedtem egy adagot enni is.

A felhasznált karórépák
A répák lombja már rágott, azt nem használtam föl.

Az összes répát meghámoztam, lereszeltem és 5 dkg vajon sóval, borssal, kevés cukorral megpároltam. A párolt répát három adagra osztottam. A harmadából töltelék készült a répás csigákba, a többit lefagyasztottam.

Töltelék:
vajon párolt reszelt karórépa
2 egész tojás
2 evőkanál tejföl
reszelt Pannónia sajt, kb. 5 dkg vagy több, nem mértem meg
só, bors, cukor ízlés szerint

Tészta:
0,5 kg liszt
1 púpos teáskanál só
2 teáskanál porcukor
1 tasak szárított élesztő
10 dkg olvasztott vaj
2,5 dl langyos tej

Először elkészítettem a tölteléket, majd összegyúrtam és kelesztés nélkül vékonyra kinyújtottam a tésztát. Rákentem a tölteléket, felcsavartam és 16 darabra vágtam. A darabokat kivajazott tepsire rakosgattam, kicsit kilapogattam és a 40 fokra állított sütőben addig kelesztettem, míg a csigák össze nem értnek. Ekkor átállítottam a hőmérsékletet 200 fokra és kb. félóráig sütöttem.

A kész csigák:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése