2022-03-21

Salátapalánták kiültetése

A Kobak salátapalánták már nagyon megnőttek, de az éjszakák hidegek voltak, sokáig nem mertem őket kiköltöztetni. A tizenhatodikára virradó éjszaka viszont fagymentesnek ígérkezett, ezért 15-én gyorsan kiültettem őket a fóliába.

Frissen kiültetett Kobak saláták
A második sort nem töltötték ki végig a palánták, és az ágyás szélén is maradt még egy kis hely, ide galambbegy salátát vetettem kaporral. A galambbegy saláta ősszel nem kelt ki, és nem tudom, azt ebből az adag magból vetettem-e, mint most, így a kelése bizonytalan, de ha nem kel ki, akkor még mindig ott lesz a kapor. Ha mindkét növény kikel, akkor majd válogatok, valamit kiritkítok.

A salátaágyás félig üresen maradt vége kaporral vegyes galambbegy saláta sorokkal
Mivel napos idő volt, és korábban a salátát nem volt energiám ki-be hurcolászni, az edzetlen növényeket alapos belocsolás után rögtön letakartam fátyolfóliával. Nem készítettem alagutat, csak ráterítettem a fóliát a növényekre, és pár napig le se vettem róluk. Később aztán erősebb fagyok is jöttek, ma pl. -9 °C volt, ilyenkor éjszakára még két rétegben ráhajtogatom a növényekre a fóliát. Nappalra most már teljesen leveszem.
A módszer jónak bizonyult, a növények ültetés után nem fonnyadtak el, nem is égtek meg, és az éjszakai fagyok se tettek kárt bennük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése