2022-03-24

Római saláta, borsó, levélpetrezselyem, oroszlánfül és Solanum pyracanthum vetése

A római salátát rögtön a Kobak palánták kiültetése után el szerettem volna vetni, de végül csak 19-én került rá sor. Ezt is virágládába vetettem, mint korábban a Kobakot. A saját termésű magok 3 nap múlva el is kezdtek kelni, ekkor kiköltöztettem a ládát az üvegházba.

Idén is nevelek palántákat a velőborsóból, ugyanúgy, mint tavaly. Most is az Achimenesek tavalyi földjét használtam föl, a palánták idén is a reteksorok között lesznek félliteres poharakban. Minden pohárba 4 szem borsót vetettem, Kelvedon csodáját, mint mindig.
Hülyeségnek tűnhet palántát nevelni a borsóból, melegebb kertben mindenképpen érdemesebb helybe vetni, de itt hideg még a talaj, a gyomok is alig kelnek. Várni kellene még, de ha későn vetek, mire szedhető lenne a borsó, általában hőség van, sok hüvely rászárad a növényekre. Tavaly a palántáról ültetett kevesebb tőről többet tudtam leszedni, mint máskor a több, helybe vetett növényről. Más, hidegtűrőbb fajtára nem szeretnék áttérni, jobban szeretem a velőborsót, mint a korai kifejtőket.

Borsópalánták a reteksorok között a fóliában
Reggelente még fagy, úgyhogy éjszakára ráterítem a növényekre a fátyolfóliát.
Miután a borsók poharait a helyükre pakoltam és belocsoltam, egy 40 sejtes tálcába vetettem metélő petrezselymet.

Március 24-én vetettem oroszlánfület (Leonotis nepetifolia) és Solanum pyracanthumot. Úgy látom, a Solanum töveim átteleltek, de nem árt, ha van tartalék, és egy ismerős is kért ilyen növényt. 
A vetődobozokat a fűtőtest közelébe tettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése