2022-02-08

Zöldséges-zabpelyhes koszorú

Az ötletet ez a videó adta:

Az alapmasszát a recept szerint készítettem, csak az ott megadott mennyiségek háromszorosát, azaz a következőket kevertem össze:
30 dkg zabpehely
1,5 kávéskanál só
9 tojás
45 dkg tejföl
2 tasak sütőpor
őrölt bors
15 dkg reszelt sajt

Az eredeti receptben főtt csirkemell, újhagyma és kapor is szerepel. Húst nem eszem, újhagyma és kapor most nincs, ezek helyett a kertből frissen gyűjthető és tárolt zöldségeket használtam.
A leveles kel erősen károsodott ugyan a korábbi -15°C körüli fagyoktól, de a mostani enyhe időben egy részük magához tért, és tudtam róluk levelet szedni. 
A képen látható zöldségeket pároltam meg és kevertem a zabpelyhes masszához:


A pároláshoz mikrót használtam, de lehetne mindent olajon is dinsztelni, vagy levesben főtt zöldséget is használhatnánk. Mikróban kényelmesebb, míg puhult a sárgarépa és a krumpli, megpucoltam a hagymát és összevágtam a leveleket.  Ezeket később adtam a répához, először a hagymát és a fokhagymát, a kelt a legvégén. Az összeaprított leveleket elég volt belekeverni a forró zöldségek közé, és már össze is estek.

A keveréket alaposan kivajazott gyűrű alakú formába töltöttem és 170-180 °C-on kb. egy óráig sütöttem.

Az eredmény a sütőből kivéve:

Tálra borítva:

Fölszelve:



2 megjegyzés:

  1. hmm - nyamm, azt hiszem ezért megéri egy órát dolgozni. Kipróbáljuk

    VálaszTörlés
  2. Akár az eredetihez hasonlóan, valami húsfélével is kipróbálhatod.

    VálaszTörlés