2022-02-13

Saláta cukorrépa felhasználásával

Ma először húztam ki a cukorrépából, eddig nem volt kedvem olyasmit sütni-főzni, amihez kell.
Salátát készítettem tejfölös öntettel, az alapanyag egy része a képen látható:

Cukorrépák, lila héjú krumplik és Stuttgarti hagyma
A cukorrépa az eddig látottak alapján kudarcnak tűnik, amin nem is csodálkozom. A fokhagyma után ültettem palántáról, a palánták túl sokáig voltak pohárban, szenvedtek már. A kihúzott répákon látszik is, hogy meg van csavarodva a gyökerük.
A két kisebb répából pucolás után nem maradt semmi. Szerencsére a salátába elég volt az az egy használható példány is.
A salátához a lila héjú, lila virágú krumplit használtam. A fajtáink közül ez csírázik leghamarabb, ezt kell először felhasználni.

A saláta hozzávalói a képen látható zöldségeken kívül:
2 doboz konzerv kukorica
2 pohár 450 g-os tejföl
5 púpos kávéskanál mustár

A cukorrépát apró kockákra vágtam és mikróban megpároltam, a krumplit héjában megfőztem, a hagymát felaprítottam. A kukoricakonzervet leszűrtem és az összes hozzávalót összekevertem. A krumpli sok nedvességet magába szív, ezért pár kanállal adtam hozzá a kukorica levéből is, hogy kicsit szaftosabb legyen.

A kész salátát nem fényképeztem le, nem érdemes, a tejfölös öntet bevonja a többi összetevőt. Inkább az utolsó fázist örökítettem meg, a krumpli salátába darabolását. Itt látszik, hogy a világos húsú krumpli közvetlenül a héj alatt lilás.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése