2022-02-13

Néhány kerti kép február közepéről

Nyílik a hóvirág. Mivel más virágunk most nincs, erről mutatok több képet.

Ezekről a tövekről sokáig nem is tudtam. A ház mögötti keskeny sávban vannak, ritkán járunk arra. Tavaly még látszottak a nyomai, mikor ott gyomláltam, azóta figyelek rájuk.
Hóvirágok
A fátyolfóliával letakart magaságyásokat fölfedezték maguknak a macskák. Azok a bizonyos szomszéd kiscicák, akik ugyan nem a mi macskáink, de nálunk laknak, nálunk esznek, és mivel be kellett valamit írni az oltási könyvükbe, nevet is adtunk nekik.
Kívülről csak ennyi látszik:

A szakadáson át belesve:

Rudi és Sarolta a magaságyásban
A fóliának persze nem tesz jót, hogy bemászkálnak, kitágították a már korábban is meglévő szakadást. Az ágyásba ültetett római salátáknak mindegy, azok már korábban tönkrementek, valószínűleg kifagytak.
Az egy héttel ezelőtti vihar szétszedte a takarást, lefújta az ágyásról a lombot is, ekkor jól látszott, hogy már csak salátaromok vannak a takarás alatt. A macskák kedvéért állítottam helyre a korábbi állapotot, a talajt jó vastagon betakartam birslombbal, és visszatettem a fátyolfóliát. Mint a képen látható, érdemes volt.

A szomszédos magaságyásban lévő Little Gem saláták egy része viszont él, talán lesz belőlük valami tavaszra.

A kertről most kevés fotó készült, de a macskákat időnként filmeztem. A mellékelt videón a cicákon kívül látható a gyepünk téli állapota, a Helleborus foetidus szeldelt, örökzöld levelei és a diófa előtti ágyásban a Monardák és a Phlomisok mutatós kórói.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése