2021-12-26

A veteményes és az üvegház december elsején

A sárgarépa kiszedése után így néztek ki az üvegház mögötti ágyások:

Elöl a fátyolfóliás ágyásban vannak a retkek, mögötte cukorrépa, majd karórépa.
Ezen a képen elöl, a fóliaívek alatt voltak a sárgarépák. Az ágyáson hagytam takarásnak a lecsavart lombját.
A retkek közelebbről:

Japana F1 japán retek
Húsvéti rózsa retek. A szárat növesztő példányt kiszedtem, nem volt fás.
Cukorrépa:

Cukorrépák, a tövüket nagyrészt a szomszédból kapott szőlőlevéllel takartam
Karórépa és a háttérben a sárgarépa helye a letépkedett levelekkel:

A lombbal takart karórépa ágyás mellett a sárguló levelű növény idén kelt magról. Valószínűleg sárga nőszirom (Iris pseudacorus), majd tavasszal átültetem valahová.
A levélpetrezselyem az idén nem lett szép:

Levélpetrezselyem
A portugál káposzta és a leveles kel szép nagy lett:

A magas növények portugál káposzták, az alacsonyabbak Nero di Toscana leveles kelek.
A póréhagymát télre tartogatom, csak akkor szeretném elkezdeni szedni, amikor már nem lesz retek. Remélem, nem megy addigra tönkre.

Lombbal takart póréhagymák
Az üvegházból decemberre már bepakoltam a házba és a teleltetőbe a mesevirágokat és az Oxalisokat. 
Az Etna paprikának elfonnyadt a levele, ezért azt levágtam, és a szárával együtt megszárítom. 
A tulipánpaprika is fonnyadt már, de azt nem akarom megszárítani, ezért azt ekkor még nem vágtam le. Körülbelül egy héttel később szüreteltem le, mikor el tudtam küldeni a barátnőmnek, aki szívesen feldolgozza. Mi kevés erős paprikát eszünk, magunknak csak pár szemet tettem el belőle friss fogyasztásra.

Tulipán paprika
A szőrös paprika jobban bírja a hideget, kevésbé volt fonnyadt a lombja, de az sem volt már szép. Azt is egy héttel később szedtem le, elsején még így nézett ki:

Guatemalan Orange fajtájú
szőrös paprika (Capsicum pubescens) 
Egy kis összeállítás a november végi - december eleji friss zöldségekből:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése