2021-12-26

Sárgarépás-majorannás zsömlefelfújt

Az üvegházban idén bazsalikom helyett majoranna termett. Az elvetett bazsalikommag nem kelt ki, utána pedig a legközelebbi boltban nem kaptam másik magot. Utánajárni nem akartam, vettem hát helyette majorannát.
Az Achimeneseket tartó állvány alatt kevés volt a fény, ezért meglehetősen ványadt lett, de nem akartam hagyni kárba veszni, ki kellett találni hozzá valami felhasználást.
Anyám zsömlés csirketöltelékbe használt majorannát, ez adta a következő ételhez az ötletet. Én húst nem eszem, de a zsömlés töltelékhez hasonló felfújt önálló ételként is megállja a helyét.
Adva volt még az előző bejegyzésben bemutatott félvödörnyi hibás sárgarépa, azt is el kellett kezdeni felhasználni.
A mélyhűtőben volt még eltéve zöldborsó és a fóliából tudtam szedni pirosra érett paprikát.
Ezek felhasználásával készült a következő étel.

Hozzávalók:
4 zsömle
Kb. 4 vagy 5 dl folyadék, esetemben a párolt zöldség leve (nem mértem le, mennyi volt, lekanalaztam a zöldségről egyből a tojáshoz) + egy bögre tej. A zsömle friss volt, szikkadtnál lehet, hogy többet is fölvesz.
Párolt sárgarépa kockákra vágva (mikróban pároltam, mert így egyszerűbb, de finom lenne kis olajon serpenyőben is).
Mélyhűtött zöldborsó
Piros zöldpaprika kockákra vágva, a félig megpuhult borsóra dobva mikróban megpuhítva. A borsót a répa után ugyanabban az edényben pároltam, így az ízes répafőzőlé nem veszett kárba.
Majoranna
5 tojás
Némi reszelt trappista sajt, 5 és 10 dkg között valahol, szemre

A zsömlét vékonyra szelve összetépkedtem. Az összehabart tojáshoz hozzákevertem a folyadékot, némi sót, és ráöntöttem a zsömlére. Hozzáadtam a majorannát, a reszelt sajtot és a zöldségeket, és kivajazott formába töltve átsütöttem. Elég lassan sült, nagyjából egy órát kb. 150-160 fokon. Kicsit sok volt benne a folyadék, így elpárolgott, de nem égett meg.

A felfújthoz felhasznált kerti zöldségek
A kész felfújt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése