2021-12-26

A fólia kiürítése

Egy darabig a fagyos éjszakákon befűtöttem a fóliában, de december 4-én hajnalra már - 8°C körüli hőmérsékletre számítottunk. Ekkor már nem érte meg tovább életben tartani a növényeket, ezért dec. 3-án leszedtem az összes paprikát, és a töveket is kihúzgáltam.
Ennyi lett a leszedett termés:


A nagy rekeszbe tettem a tárolható, ép terméseket, a kicsikbe azokat, amelyeket hamarabb kell felhasználni.

A paprikák kihúzgálása után jól láthatóvá váltak a kétoldalt, a fólia mellé ültetett Oxalis tuberosa tövek.

Oxalis tuberosa tövek a fólia szélénél
Még fejlődtek rajtuk a gumók, de fűtés nélkül elfagytak volna, úgyhogy ezeket is fölszedtem.
A legnagyobb tő alatt ennyi volt:


A gumók nagy része a talaj közelében fejlődött.


A száron is fejlődnek gumók. Ha nem kellett volna még a töveket felszedni,  ezek még sokat nőttek volna, és keletkezett volna több gumó is.


Az egész Oxalis tuberosa termés ennyi lett:


Nem túl sok, de mivel még nem jöttem rá, hogyan lehet könnyen meghámozni, elég lesz ennyit megfőzni. Lehetne héjastul is fogyasztani, de a héja savanyúbb, mint a belseje, ezért szívesebben eszem hámozva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése