2021-05-30

Telik a kert, ürül az üvegház

A május 24-ével  kezdődő héten sok palántát kiültettem, szellősebb lett az üvegház.

A magaságyásban lévő paradicsomok elé ültettem egy sor büdöskét (Tagetes patula Bonita Carmen fajta).  Egy szomszédtól kaptam borsikafű magoncokat, ezeket a paradicsomok mögé, az ágyás üvegház felőli széléhez ültettem (a képen nem nagyon látszanak).


6 padlizsánpalántát tartottam meg, ezeket az üvegháztól távolabbi magaságyás középső részére ültettem. A padlizsántövek közé is került egy-egy büdöske. Az ágyás elején láthatók a palántaként ajándékba kapott tatsoi tövek, a középsőt a kép készítése után nem sokkal vajban párolva, tojással megettem.


Kiültettem a földicseresznye palántákat is. 8 tövet ültettem az üvegház mögötti kis ágyásba, négyet pedig 2 nagy cserépbe. Az ágyás szélére és a földicseresznyék cserepeibe kerültek a levélpetrezselyem palánták. Ami már nem fért el ide, azt bedugdostam a kertbe, ahol volt hely. Olyan helyeket kerestem, ahol jövő nyárig maradhatnak, hogy tudjunk róluk levelet szedni, míg megnő a következő vetés.



A kapor nagyon megtetvesedett, nem lehet a fóliába ültetni, ahogy eredetileg terveztem. Hosszas töprengés után a ház és a kerítés közötti keskeny sávba dugdostam be őket. Félreeső hely vacak talajjal, de egy kis esélyt legalább kaptak.


A káposztapalántákat a kör alakú ágyásba ültettem, középre a portugál káposztákat, ezek 2 m magasra is megnőhetnek. Az ágyás külső részének felén nő a pasztinák, a másik felére kerültek a leveles kelek.


A kör alakú ágyás és a paradicsom támrendszerek között van egy füves-szamócás-málnás-gyomos-dísznövényes terület, oda ültettem a pulykaorrú keserűfű (Persicaria orientalis) és Leonotis nepetifolia palánták nagy részét, a többit szétosztottam a kertben.

A pulykaorrú keserűfüvet bordó, a Leonotis nepetifoliát narancssárga karika jelöli
A Cosmos bipinnatus palánták a hagymaágyások szélére kerültek. Közel vannak a veteményes ágyásokat szegélyező mentás-vegyes növényes sávhoz, de egy elválasztó keskeny kapált rész némileg csökkenti a csigaveszélyt.


A sárga pillangóvirágokat még nem mertem kiültetni, félek, hogy eltüntetik a csigák.

A szomszédból kaptam virágpalántákat, aminek nem tudták megmondani a nevét, csak egy bizonytalan leírást kaptam a növényekről. Szerintem borzas kúpvirág (Rudbeckia hirta), ennek megfelelően kerestem nekik helyet. Jól viselték az átültetést, úgyhogy majd ki fog derülni, jól tippeltem-e.


3 szőrös paprikát és az ajándékba kapott tulipánpaprikát cserépbe ültettem, és a Black Pearl jellegű díszpaprikákat is. Az utóbbiakról egyelőre nem készül fotó, egyenesen a lakásból kerültek a cserepekbe, most a birsalmafa árnyékában szokják a szabad levegőt.

A kisebb cserepekben szőrös paprikák (Capsicum pubescens), a nagyobban tulipánpaprika
A díszpaprikák egy része még az üvegházban maradt, és a fóliába szánt paprikák is ott várják, hogy elfogyjon a Kobak saláta.

A Luffa operculata palántákat kiültettem a kerítés mellé. Jó nagyok lettek, ilyenkor már nem teszik tönkre őket a csigák.


A keserűuborkák kisebbek, azokkal még várok, nehogy lerágják őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése