2021-05-13

Palántahelyzet

A paradicsomok kinőtték az üvegházat, és egyébként is ideje volt a szabad levegőhöz szoktatni őket. Az üvegházban 5 rekeszt foglalt el 120 tő, ezeket hétvégén úgy raktam át, hogy egy-egy rekeszben csak 12 növény legyen. A kimaradó helyekre kifúrt aljú üres poharakat raktam, hogy ne borogassa fel a palántákat a szél.
Kipakolva így néztek ki:


Általában éjszakára még bepakolom a rekeszeket a fóliába.


A paradicsomot körülbelül egy hét múlva tervezem kiültetni, ha az időjárás lehetővé teszi.

A paradicsomok helyére kipakoltam a lakásból a paprikapalántákat.


A paprikák mellett vannak a portugál káposzta és leveles kel palánták. Eddig a paradicsomok eléggé beárnyékolták őket, most végre több fényhez jutnak, és erősödhetnek. Nem merem most kiültetni a káposztákat, félek, hogy a nedves kertben megeszik a csigák.


A padlizsánok nagyon kicsik. Későn kaptam észbe, hogy a megszokottnál kisebb a virágföld tápanyagtartalma, nem kezdtem el időben tápozni. Most már megindultak, de soká lesz még rajtuk termés. A képen a hátsó két sorban földicseresznye palánták vannak, ezek megfelelőlen fejlődtek.

Padlizsán és földicsersznye palánták
A Luffa operculata és Momordica charantia palánták elkezdtek rákapaszkodni a szomszéd növényekre. Kell vágni nekik karót, hogy tudjanak valamire futni. 

Luffa operculata és Momordica charantia palánták
Tavaly a tökfélék poharába frissen vágott birsgallyakat szúrtam. Néhány ág gyökeret eresztett és idén ki is hajtott. Ezeket most fájó szívvel kigyomláltam. Nem annyira jó fajta, hogy az ismerősöknek elajándékozzam, a kerítés tövében pedig nem maradhattak. Mindenesetre figyelemre méltó, milyen könnyen gyökeresedik. Májusban, már lombosan vágtam le, a leveleket letépkedtem, hogy ne árnyékolják a tököket. Elég hosszú, elágazó gallyak voltak, a hosszukhoz képest sekélyen bedugva, természetesen gyökereztető hormon nélkül. Most így néznek ki:


A kígyóuborkák és a földicseresznyék egy része az Achimenesek cserepei közé van bedugdosva, köztük megbújik még egy ajándékba kapott tulipán paprika (rózsaszín cserépben), kimaradt Leonotis magoncok és egy szőrös paprika is:


A szőrös paprika (Capsicum pubescens Guatemala orange):


Van még belőle ezen kívül 2 nagyobb és 3 kisebb tő.

Napközben kint tartom a többi könnyen mozgatható palántát a szabadban, a pulykaorrú keserűfüvet, nagyobb cserepes növényeket éjjelre és esőben sem viszem be. Mindent a magaságyás üres részére pakoltam.


9-én kiültettem a következő adag római salátát, az látható az üvegház felőli ágyás szélén.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése