2021-05-09

Dália, Canna, kardvirág és Mirabilis longiflora gumók kiültetése

Május 6-án fölhoztam a pincéből a dália, Canna (Russian Red fajta, virág) és Mirabilis longiflora gumókat. 

Dália gumók
Canna gumók
Mirabilis longiflora gumók

A kardvirág gumók a fagymentes melléképületben teleltek. Egy fajtám van csak, a Safari . Ez egy alacsony termetű, sárga-piros virágú kardvirág.

Kardvirág gumók
A zöldséges rekeszekben lévő dália gumókat a kertből ástam ki, ezek jó állapotban teleltek át.
A legszebb dáliáim cserépben voltak. Ezeket ősszel kiszedtem a cserepekből, de maradt valamennyi föld a gumókon. Ez általában nem baj, de most a dáliák cserepeiben is megtelepedtek a szálkás gyalogormányos lárvái, és tavaszra csúnyán megrágták a gumókat, egy tönkre is ment. Korábban a dáliát nem bántották, ezek szerint ez csak véletlen volt. 
A fenti fotón a barna rekeszben látható dáliákat (ezek zömmel Mignon dáliák, félig telt virágú, alacsony növények) az előkertbe ültettem a vízakna közelébe. Jobb lett volna több helyet hagyni nekik, de nem volt időm utánajárni, kinek is ajándékozhatnám el a fölösleget, és nem akartam tovább halogatni az ültetést.

Dália gumók elrendezése a vízaknánál
A zöld rekeszben lévő dáliákat, melyek magasabb termetű, egyszerű virágú, magról kelt növények, a kör alakú ágyásunk mellé ültettem, ahol most még bent van a tavalyi cukorrépák egy része. A cukorrépák helyére leveles kel kerül majd. 

Dália gumók elrendezése a körágyás mellett
A Mirabilis longiflora gumókat a ház mögötti ágyásba és a kerti út mellé ültettem. Mindkét helyen sokat járkálunk, lehet majd érezni esténként az illatát.

A Canna gumókat a kerítés mellé ültettem. Az alábbi képen látható nagy csoportokból kettőt sikerült elajándékoznom, így ültetés előtt kicsit szét tudtam a töveket szedni.

Canna gumók helye


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése