2021-05-22

Paradicsomok és kígyóuborkák kiültetése

Május 18-án kiültettem a paradicsompalántákat. 

A legtöbb a szokásos helyre, az állványokhoz került.
Évek óta itt vannak a paradicsomok, és tavaly úgy tűnt, valami baja lett a gyökerüknek, néhány tő hamar tönkre is ment. Más helyet nehéz találni, az állványok áttelepítése macerás, ezért idén kipróbálom, mi van, ha Polyversummal kezelem a növényeket. Egy vödörben az előírásnak megfelelően kikevertem a szuszpenziót, és ültetés előtt belemártottam a palánták földlabdáját.

Paradicsomok az állványoknál. A hátsó sor előtt sárgán virágzó növény a magnak meghagyott karórépa.
Paradicsomok a földieper mellett/között
A legárnyékosabb helyen lévő fél sor
A terület sajnos eléggé árnyékos. A legtöbb napot az úthoz legközelebb lévő sor kapja, de délután már itt is árnyékolnak a fák. A paradicsom és az út között földieper van, mely a fölső részen a paradicsom sorába is benőtt. Sok virág és termés van az epren, sajnáltam kigyomlálni, inkább beültettem közé a paradicsomot. 
A falhoz közeli sor hátsó része fölött nagyon megnőtt a magról kelt almafánk. Itt a két hátsó oszlop közébe már nem ültettem paradicsomot, tavaly már nem termett rajtuk ott szinte semmi. Idén kipróbálom oda az uborkát.

10 tövet az üvegház melletti magaságyásba ültettem.


Két tő a kerítés mellé levágott aljú vödörbe és egy öntőrendszerből kivett műanyag gyűrűbe került. A kerítés mentén mindig van vakondjárat, így körülvéve nem túrják ki a töveket. Ide mindig a Botkerti apró bogyójú fajtát ültetem, hosszú, vékony szárát a kerítésre kötözöm, és a szomszédokkal közösen eszegetjük.


Néhány palánta edényekbe került.





Az üvegházba elültettem a Ritmo F1 kígyóuborka palántákat. Ott is régóta van azonos helyen ugyanaz a növényfaj, ezért ültetés előtt ezeket is bemártottam Polyversumba. Eleve úgy terveztem, hogy a paradicsommal egyszerre ültetem ki ezeket, mert külön a 6 palántának nem tudtam volna oldatot keverni.

Ritmo F1 uborkák az üvegházban


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése