2021-04-29

Padlizsán, földicseresznye és paprikapalánták átültetése

A padlizsánok nagyon gyatrán fejlődtek. Nem nőtték még ki a poharukat, de abban bízva, hogy nagyobb edénybe ültetve és az üvegházba kirakva meg fognak indulni, április 26-án átültettem őket.
Nagyobb edényt kaptak a földicseresznyék (Physalis peruviana) is.

Padlizsánok és földicseresznyék
Földicseresznyék az előtérben Momordica és Luffa palántákkal
A paprikák az egy decis poharakban már nagyon hamar kiszáradtak, és több növénynél gyökérkezdemények jelentek meg a szár sziklevél alatti részén. Ilyenkor szoktam átültetni őket félliteres poharakba, ebben a májusi kiültetésig normálisan tudnak fejlődni. Erre most április 27-én került sor.

A paprikapalánták egy része átültetés előtt
Gyökérkezdemények a szik alatti száron
A gyökerek számára még volt hely a pohárban, de már eléggé átszőtték ahhoz, hogy ne hulljon szét a földlabda. Így megtorpanás nélkül növekednek tovább.
A növényeket úgy ültettem át, hogy a szik alatti szár minél nagyobb része föld alá kerüljön és a gyökérkezdeményekből járulékos gyökerek fejlődhessenek.
A palántákat egyelőre visszatettem a fűtetlen szobánk ablakába. Ahogy lesz hely az üvegházban, átviszem őket oda.
A poharak mögé tükröző felületnek fóliaborítású kartonpapírt és egy használaton kívüli szélvédő árnyékolót tettem.
Azt a szobát nem használjuk, így nem zavaró, hogy ronda. Az asztalon lévő növényeket árnyékolja, de ezt a rövid időt ki fogják bírni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése