2021-04-25

Egynyári virágok és bazsalikom vetése, paradicsomok átültetése

Április 23-án vetettem lila levelű bazsalikomot, büdöskét, kerti és sárga pillangóvirágot (Cosmos bipinnatus és Cosmos sulphureus). Bazsalikommal és büdöskével teleraktam egy-egy 40 rekeszes ültetőtálcát, a harmadik tálcába fele-fele arányban vetettem a kétféle pillangóvirágot.

Mielőtt a tálcákat megtöltöttem földdel, a rekeszek alját kivágtam, hogy kiültetéskor alulról megnyomva ki lehessen tolni az edényekből a földlabdákat. Arra vigyáztam, hogy a kivágott rész ne essen ki, így a föld nem hullik ki az edények alján. Ha nincs kivágva, nem szokott sikerülni a tálca tönkretétele vagy a földlabda széthullása nélkül kiszednem a növényeket.


Április 24-én átültettem a paradicsompalántákat az 1 decis poharakból félliteresekbe. Előtte így néztek ki:
A gyökerük már teljesen átszőtte az edényt:

Átültetve:
A képen látható 4 rekeszen kívül még egy ugyanilyen rekesz megtelt, két palántát pedig máshová tettem.
Ebben az edényben már kihúzzák a május közepi kiültetésig.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése