2021-01-21

Tetűirtás lakásban telelő paprikán


Ősszel időnként megsajnálok egy-egy cserép díszpaprikát, és beviszem a lakásba telelni. A kertben még nem tűnik föl az a néhány tetű, ami mindig van rajtuk, de ragadozók híján bent néhány hét alatt erősen elszaporodnak. Erre nem találtam jobb megoldást, mint a fürdőkádban alaposan lemosni a növényeket. A módszer sajnos nem tökéletes, 2-3 hetenként meg kell ismételni.
Idén kipróbáltam, hogy nemcsak meleg vízzel lezuhanyozom, hanem habfürdős vízben meg is úsztatom az ágakat. A hatás valamivel tartósabb lett, majdnem 4 hét telt el az előző fürdetés óta, de teljesen így sem sikerült a tetveket lepucolni. Mindenesetre ha mindig egy-egy hetet nyerek, az is valami, úgyhogy megint habfürdős mosdatás volt.
A művelet előtt a cserepet gondosan be kell csomagolni egy nejlonszatyorba, hogy ne mosódjon ki a cserépből a föld. A csomagolásnál útban lévő legalsó ágakat levágtam, hogy ne maradjon olyan levél, amit nem ér a víz. A cserepet kézben tartva és körbeforgatva jól beletunkoltam a hajtásokat a habba, pár perc múlva leengedtem a vizet, majd a növényt időnként megfordítva addig zuhanyoztam, amíg még tetveket láttam a vízben.

Mosdatás habfürdős vízben

Zuhanyozás fürdetés után

Nem kedvenc munkám, de ha a kád mellé odakészítünk egy vödröt, amibe majd át tudjuk rakni a vizes-sáros nejlont, nem keletkezik túl nagy locspocs és nem kell utána fürdőszobát takarítani.

Következő zuhanyozás: 
február 27., tiszta meleg vízzel.
Március 30. tiszta meleg vízzel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése