2024-03-18

Ételek levélzöldségekből és gazokból

Az ötletet egy lengyel botanikus videója adta, (https://www.youtube.com/watch?v=dE3GK0XJpnk), melyben különböző tavasszal gyűjthető vadon termő növényt és egy ezekből készült, nagyon egyszerű ételt láthatunk.

A kertünkben most sokféle ehető zsenge levél gyűjthető, kedvet kaptam, hogy kipróbáljam a videóban bemutatott ételt. Nálunk nem pontosan ugyanazok a növények teremnek, mint amiket a filmen láthatunk, így az összetevők kicsit mások lettek. Az alábbi képen látható leveleket szedtem össze:


A veteményesből szedtem leveles kelt, portugál káposztát, karórépa levelet és reteklevelet, a diófa alól medvehagymát, kert többi részéből pedig csalánt, tyúkhúrt, egy kevés hagymaszagú zsombort (Alliaria petiolata), lósóska (Rumex patientia) levelet, mezei sóskát (Rumex acetosa) és piros árvacsalánt (Lamium purpureum).
A leveleket megmostam, nem túl apróra összevágtam, forrásban lévő vízbe dobtam és 5 percig főztem. A leszűrt leveleket megsóztam és tökmagolajjal meglocsoltam.
A nagy kupac levél nagyon összeesett, de egy étkezéshez kiegészítésnek kettőnknek elég volt. A kész ételt nem fotóztam le, hamar megettük.

A főzővizet sajnáltam kiönteni, leveshez felhasználtam. Krumplit, karórépát (gyökeret és levelet is), csalánt, fokhagymát, fagyasztott paprikát (édeset és 2 kicsi erőset) és paradicsomot főztem bele, a végén tejfölt is adtam hozzá.


Finom lett. A tányérban még meglocsolhatjuk tökmagolajjal vagy dúsíthatjuk tejföllel. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése