2022-06-17

A földicseresznye, padlizsán, petrezselyem, káposzta és cukkini palánták kiültetése

Június elején, már nem emlékszem, pontosan mikor, kiültettem az üvegház mögé a 6 db földicseresznye (Physalis peruviana) palántát. Az április végi növényvásáron vettünk 2 tő folytontermő földiepret, ezek is itt kaptak helyet. A tavalyi petrezselymeket fájó szívvel kihúztam, csak egy kis csoportot hagytam meg az üvegház sarkánál. Ott már nem árnyékolja a többi növényt. Szeretem a virágát, illatos, és vonzza a hasznos rovarokat.

A kis ágyásban földicseresznyék (Physalis peruviana) és két tő földieper, előttük lyukaslevelű orbáncfű (Hypericum perforatum) és szedermálna
A 10 db. padlizsánpalántánkat szintén a hónap elején ültettem ki. Nagy cserepekbe kerültek a tavalyi földicseresznyék komposzttal kiegészített földjébe, a cserép méretétől függően cserepenként 1 vagy 2 tő.
Kiültettem a sejtes tálcában nevelt 40 db levélpetrezselyem palántát is. Egy-egy rekeszben általában 4 növény volt, egy átlagos palánta így nézett ki:

Levélpetrezselyem palánta
A 40 palántából sok helyre jutott. Egyet-egyet ültettem a padlizsánok mellé:

Padlizsánok (Kecskeméti lila fajta) petrezselyemmel
Néhányat a paradicsomok mögé az üvegház melletti magaságyásba:

A paradicsomok mögé ültetett petrezselymek és a tavalyi növények magjáról kelt borsikafüvek.
Egy részük vacak talajba került a melléképület mögötti betonozott rész szélére ill. a ház mögé. Itt nem fog olyan nagyra nőni, de úgy tapasztaltam, hogy gyengébb talajon biztonságosabban telelnek át.

A ház mögötti elefánt fokhagymák közé ültetett petrezselymek
Pár nappal később következtek a káposztapalánták és az 5 db. Leonotis nepetifolia. Nem volt könnyű a sok káposztának helyet találni, a kert különböző részein szórtam szét őket.
A portugál káposzták közül egyet az üvegház elé ültettem, a többit a kerítés mellé a kert felső, melegebb részébe. Két Leonotis is a kerítés mellé került. 

A szomszéd kerítése mellé ültetett Leonotisok és portugál káposzták
Úgy néz ki, az Asa de Cantaro káposzták is magasak lesznek, ezeknek is olyan helyet kerestem, ahol majd valamihez ki fogom tudni kötni őket. Kettőt a vízakna közelébe ültettem a szomszéd kerítéséhez, a többit a mi betonkerítésünkre akasztott acélháló elé. Ide ültettem két Leonotist is.

Asa de Cantaro káposzták a betonkerítésük előtt
2 tő Leonotis nepetifolia az utcai kerítésnél

A fodros levelű leveles keleket (Westlander Winter és Rosco) sok helyre osztottam szét. Van belőlük többek között az előkertben a kerítés melletti virágágyásban, az út szélén, a szamócaágyás szélén, a paradicsomok mellett, és a zöldségágyásokból is csíptem le nekik egy kis területet. Egy részükről néhány kép:

Fodros kelek (zöld: Westlander Winter, lila: Rosco)  a fokhagymaágyás szélén
A szamócaágyás szélére ültetett fodros kelek bekarikázva
Az előkertbe, virágágyásba ültetett fodros kel (a képen Rosco)

A káposztákkal egy napon kiültettem a cukkiniket is. Szép nagyok voltak már, de kiültetés után így is sok kárt okoztak a csigák, megrágták a rügyeket. Számítottam erre, többek között ezért is neveltem sok (8 db.) palántát. Remélem, kinövik.
A másik ok, amiért ennyi palántát ültettem, hogy igazán napos hely nem jutott nekik, tövenként csak kevés termés várható. Így összességében valószínűleg pont annyi fog teremni, amennyire szükségünk van.

Cukkinik a tavalyi portugál káposzták helyén. A karókat bent hagytam, hátha idén is szükség lesz rájuk, kukoricát fogok ültetni a cukkinik közé.
Cukkinik és fodros kelek a paradicsomágyás mellett
Miután kiültettem a felsorolt növényeket, felszabadult egy csomó hely az üvegházban. Át tudtam oda vinni az addig a fóliában tartott palántákat, és a kiürített fóliába végre kiültethettem a paprikákat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése