2022-04-01

Póréhagymás-kukoricás pizza

Még sok póréhagyma van a kertben. Sértetlenül áttelelt, a hagymalegyek sem tették tönkre. Itt-ott nyomot hagytak a lárvák a hagymákban és a leveleken, de az eddig kihúzott hagymák belseje ép volt, a hibás részeket könnyen ki lehetett vagdosni. Igyekezni kell elfogyasztani, mielőtt magszárba megy.


Eredetileg azt terveztem, hogy nyersen fogjuk megenni, miután a retek elfogyott, de túlságosan csípős, nyersen nem ízlik.

A felhasználás első lépéseként póréhagymás pizzát sütöttem.

Tészta:
0,5 kg sima liszt
1 tasak szárított élesztő
1 púpos teáskanál só
2 teáskanál porcukor
5 dkg olvasztott vaj
kb. 3 dl víz, hogy lágy tészta legyen, de ne nagyon ragadjon

A hozzávalókat összegyúrtam, és egy kivajazott tepsire igazgattam. Míg előkészítettem a rávalókat, betettem a 40 fokos sütőbe kelni.

Feltét:
1 üveg sűrűre főzött, darabos paradicsom (a tavalyelőtti termésből)
2 szál póréhagyma világos része karikára vágva
1 doboz kukoricakonzerv lé nélkül
pár szál szárított borsikafű lemorzsolva (tavalyi termés)
reszelt Pannónia sajt

A tésztára rákentem a paradicsomot, leheletnyi porcukrot szitáltam rá és megszórtam a borsikafűvel. Eredetileg kakukkfűvel szerettem volna fűszerezni, de esett az eső, és nem volt kedvem kimenni érte a kertbe. A borsikafű kéznél volt, szeretem is.
A paradicsomrétegre ráraktam a hagymaszeleteket, rászórtam a kukoricát, majd a bőséges adag reszelt sajtot. 
Kb. 3/4 órára visszatettem a sütőbe kelni, majd a hőmérsékletet átállítottam 200 °C-ra és nagyjából félóra alatt megsütöttem. A tészta a sütővel együtt melegedett, nem vettem ki közben.

Az eredmény:


Finom lett, valószínűleg máskor is sütök ilyet.

Nyers zöldségnek karórépát húztam ki hozzá. 


Először mindig a zöldjét eszem meg, a répája tovább eláll. A pizza fejes salátával vagy galambbegy salátával finomabb lenne, de most ez van.

3 megjegyzés:

  1. Guszta, vajon a macskák mit szólnak a pizzához ? Szeretik ?

    VálaszTörlés
  2. Valószínűleg szeretnék, de csak macskakaját kapnak. Konyhaasztalon felejtett pogácsát loptak már, azt az előszobában találtam meg, a tetejét borító sajtréteg már hiányzott róla.

    VálaszTörlés
  3. összezavarodtam, a sajtot az egerek szeretik... ezek szerint az ősellenség (cic) is

    VálaszTörlés