2022-02-21

Retekvetés a fóliába, Annabelle hortenzia metszése és az első virágzó hunyor

A tavalyi retekvetés jól sikerült, így idén is nagyjából ugyanakkor, ugyanazzal a módszerrel vetettem.

Az ágyás kiválasztásánál figyelembe kell vennem, hogy áprilistól legyen hely a fóliában a rekeszekbe pakolt paradicsom palánták számára is. A palánták elhelyezésére a reteksorok a legalkalmasabbak, a retek nem nő meg olyan magasra, hogy az állványra rakott rekeszek alatt ne férnének el, illetve amelyik felnyúlik, azt úgyis ki kell húzni. A paradicsomok csak fagyok és nagyobb esők idején szoktak bent lenni, ezek a rövid beárnyékolt időszakok nem ártanak a retkeknek. Középre nem pakolhatok, mert ott erősen csöpög a fóliáról a víz, az nem tesz jót a palántáknak.
Mindent figyelembe véve ugyanoda került a retek, mint tavaly tavasszal.

A fóliához közelebbi sorba végig Húsvéti rózsát vetettem. Az előtte lévő sor 2/3-ára elszórtam a tavalyról maradt Acord magokat, a maradék helyre Húsvéti Rózsa került.
Mindkét fajta nyári retek, de a Húsvéti rózsát évek óta vetem tavasszal, és nagyon bevált. Tavaly az Acordot ősszel próbáltam ki. Elég jól tűrte az árnyékot, kis lombja volt, úgy gondolom, hónapos retek helyett beválhat. Majd ki fog derülni.

Retekmagok a sorokban
Miután betakartam a magokat és alaposan belocsoltam az ágyást, mindegyik sor fölé elhelyeztem egy 50 W-os vízálló terráriumi fűtőkábelt. Korábban már próbáltam fűtés nélkül korán vetni, a magok nagyon lassan és hiányosan keltek. Későbbi vetésnél viszont a fólia már túl meleg, a retek hamar felmagzik, így ennyi energiapazarlást megengedek magamnak.

A reteksorokra kihúzott fűtőkábelek
Végül betakartam az ágyást fátyolfóliával. A fóliát kelésig nem veszem le, utána nappalra már igen.


A vetés után megmetszettem az Annabelle hortenziát. Évek óta próbálgatom, hogy a legjobb, hogyan nem fognak földig hajolni az ágak a hatalmas viráglabdák súlya alatt. Eddig többé-kevésbé gyengén metszettem, azt remélve, hogy kisebbek lesznek a virágzatok és jobban el fogják bírni őket az ágak. Nem vált be, a virágzatok így is hatalmasak lettek és hiába kapott a bokor támasztékot, az első kiadós eső után nagyon széthajlik, és az ágak egy része megtörik.
Most földig lenyírtam az egész bokrot, hátha erősebb ágakat növeszt. Kíváncsian várom az eredményt.

Annabelle cserjés hortenzia (Hydranea arborescens) visszavágva
Most, hogy visszavágtam a bokrot, jól látszik a támasztéka, a betonacél lábakhoz hegesztett betonháló. 

Annabelle hortenzia támasztéka

Kinyíltak az első virágok az egyik hunyorunkon, mely szerintem pirosló hunyor, Helleborus purpurascens. Nem szándékosan ültettem, valószínűleg egy másik kertből ajándékba kapott növénnyel került hozzám a magja. A többi hunyorunktól eltérő alakú levele van,  és a lombja nem örökzöld. Egyelőre ez az egy tő van belőle, magoncokat még nem találtam körülötte, pedig már évek óta virágzik. 

Pirosló hunyor (Helleborus purpurascens)
A többi hunyorunk még nem nyílik, csak most kezdtek hajtani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése