2021-08-30

Borsóleves

Bevált a palántanevelés, szebb lett a borsónk, mint a korábbi években. 
Általában csak arra figyelek, hogy ne száradjon ki az ágyás és ne lepjék el a csigák, arra már nem, hogy milyen állapotban vannak a hüvelyek. Mire végre eszembe jut, hogy megnézzem, nem lehetne-e szedni róla, gyakran már kezd vénülni. Idén azonban az első adagot sikerült pont időben leszednem. (A második, és egyben végső szedéssel már kicsit elkéstem.)

A kép közepén, átlósan helyezkedik el a borsó. Elöl a háló alatt sárgarépa, a borsó mögött csalán van, és az előtérbe belóg néhány fokhagymaszár. 
A rovarhálóval fedett sárgarépák közül kihúztam néhány szálat. Nem voltak nagyok, de úgyis kellett egy kicsit ritkítani, nem sajnáltam többet kiszedni.

A leves hozzávalói
A képen látható zöldségek mellé még lecsipegettem néhány levelet a tavalyi petrezselymekről, kivettem a mélyhűtőből pár szem paradicsomot és egy kis paprikát, és megfőztem levesnek. Tettem bele jó sok tejfölt, és került bele frissen gyúrt tészta is. Ez utóbbi lágyabb lett a kelleténél, a főzésnél kissé összeragadt, de ahhoz képest, hogy még sose készítettem ilyet, nem is volt rossz.
A felvételek június 23-án készültek. Körülbelül egy hét múlva leszedtem az összes maradék hüvelyt, és kitépkedtem a borsót. A helyére később kaprot vetettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése