2021-03-25

Pulykaorrú keserűfű és rózsa tűzdelése, Clematis dugványok átültetése

Még tavaly november 30-án elvetettem a Tradescant rózsánkon termett csipkebogyóban talált 4 vagy 5 szem magot és a pulykaorrú keserűfű (Persicaria orientalis) magokat, melyeket egy közeli utcában, a kerítésen kilógó növények alól gyűjtöttem. Az elvetett magokat télen a fűtetlen üvegházban tartottam. Azóta kikelt egy rózsa és 10 keserűfű, ezeket széttűzdeltem.

Tradescant rózsa magonca

Pulykaorrú keserűfű magoncok
A növénykéket félliteres tejfölös poharakba ültettem.


A Sweet Summer Love klemátiszomról tavaly június 14-én készítettem dugványokat. Ez már a második próbálkozás volt, előző évben nem jártam sikerrel. Akkor sok növény gyökeret eresztett, de egy sem hozott új hajtást, és végül elszáradtak. Legutóbb a sok dugvány közül több elkezdett hajtani, ezeket a fűtetlen üvegházban teleltettem. Tavasszal 3 hajtott ki. Az egyiknek kezdtek fakulni a levelei, ezért gyorsan átültettem őket.
Így néztek ki:



A gyökerük vége elszáradt, valószínűleg ezért lett sápadt a levelük. Tél végén, kora tavasszal meleg talpon (ágymelegítőn) voltak, talán az nem tett jól. Még reménykedem, hogy megmaradnak, de idén nyáron újra megpróbálom a gyökereztetést.
Az átültetett növények:



3 megjegyzés:

  1. Kedves Nóra! Érdeklőnék, hogy lehet-e Öntől pulykaorrú keserűfű magot kapni? Ha igen, át is tudnám venni Öntől Gödöllőn :-) Előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, még nem gyűjtöttem össze a magját. Idén csak egyetlen növényem lett, szeretnék magamnak is eltenni magot. Valamennyit valószínűleg tudok adni, de csak keveset.
      Van gmailes címem, a nevem közte ponttal magyar sorrendben, ott elér, és a címet is megtudhatja..

      Törlés
    2. Kedves Judit!
      Maradtak magok, el lehet érte jönni. E-mailben pontosítsunk, bodonyi pont nora kukac, gmail-es cím.

      Törlés