2021-03-29

Portugál káposzta, leveles kel és Leonotis nepetifolia vetése

Néhány évvel ezelőtt már volt portugál káposztám. Sajnos télen kifagyott, nem sikerült magot fognom. Idén újra kaptam ajándékba magokat, a növényeket majd a kör alakú zöldségágyásunk közepére szeretném ültetni.
Egy régi kép a portugál káposztákról:


A leveles kelt a portugál káposzták mellé tervezem ültetni. Vetéskor vettem észre, hogy a zacskóban, melyen egy élénkzöld, erősen fodros levelű, télálló káposzta fényképe látható - amit ültetni szerettem volna - a hátul olvasható felirat szerint Nero di Toscana fajta magja van. Ez a pálmakáposztának is nevezett növény nagyon szép, de tapasztalatom szerint fagyérzékeny. Most már mindegy, nem keresek másik magot, vetettem ebből.
Régebben a paradicsomokkal egy időben vetettem a Leonotis nepetifolia magját, de kinőtték a poharat, mire ki lehetett ültetni. Most megpróbálom valamivel később.
A növény 2,5 m magasra is megnő, télen is díszít a mutatós kórójával.

Leonotis nepetifolia

A vetődobozokat kelésig a lakásban tartom.

A portugál káposzta és a leveles kel április elsejére kikelt, a magoncokat kiköltöztettem az üvegházba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése