2021-03-08

Oxalis hagymák kiszedése és ültetése

Az Oxalis deppei és Oxalis lasiandra hagymáit március elején szoktam kiszedni a fűtetlen szobában vagy a fagymentes melléképületben teleltetett cserepekből. Ősszel igyekszem kiszárított földben eltenni, ez nem mindig sikerül.

Oxalis deppei

A növény ilyen:

Oxalis deppei májusban, virágzás előtt

Tavaly két cseréppel ültettem belőle.
Az egyik cserépben a növények nagyon jó állapotban teltek át, néhány tőnél a hagymák csoportja alatt még láthatóak voltak a húsos gyökerek maradványai. Ezek a gyökerek tavaszra el szoktak tűnni.

Oxalis deppei kiborított cserepe a hagymákkal

Oxalis deppei hagymái a húsos gyökérrel
A szálkás gyalogormányos (Otiorhynchus sulcatus) lárvái sajnos az Oxalisok hagymáit is szeretik. Idén is találtam a cserepekben lárvákat, de szerencsére sok kárt nem okoztak. Itt csak utólag, a fotón vettem észre az állatot:

Oxalis deppei csoport gyalogormányos lárvával
A képeken is látszik, hogy a növény nagyon szapora, a hagymák rengeteg sarjat hoznak. 
A két cserépből összesen ennyi hagymát szedtem ki:



Oxalis lasiandra

A növény véletlenül került hozzám. Egy újonnan vásárolt növény cserepében a földre pottyanva találtam egy picike, kb. 0,5 cm átmérőjű hagymát. Nem tudtam, mi az, de elültettem, és második évben már virágzott. Az utóbbi időben már teleültetek vele egy ládát és 3 cserepet, ennyi fér el a nappali szobánk külső ablakpárkányán. Nagyon hálás, mutatós növény, és nem kényes. Egyetlen hátránya, hogy csak délelőtt nyílik.

Oxalis lasiandra
Az Oxalis lasiandra talán még az O. deppei-nél is jobban szaporodik, a hagymák már csak több szintben fértek el a cserepekben.

Oxalis lasiandra kiborított cserepe
Idén ennél a fajnál is megfigyelhetők voltak a húsos gyökerek maradványai.

Oxalis lasiandra hagymák a gyökerek maradványaival

Oxalis lasiandra hagymák a gyökérrel

A ládából és a 3 cserépből ennyi hagyma jött össze:


Ültetés április 9-én

Oxalis lasiandra

Az Oxalis deppeit hasonlóan ültettem el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése