2023-04-04

Hagymaültetés, sárgarépa- és pasztinákvetés

Március 31-én bedugdostam a hagymákat, majd elvetettem a sárgarépát és a pasztinákot.

Szokás szerint Stuttgarti vöröshagymát és Red Carmen lila hagymát ültettem.
Idén kipróbálom a Red Sun salottahagymát. Egy csomaggal vettünk, összesen 10 szem van benne, úgyhogy csak kóstolónak lesz jó, ha lesz belőle valami. 
Többször próbálkoztam már a salottahagyma termesztésével, eddig sikertelenül. Alig termett több, mint amennyit elültettem, mert mindig tönkretették a hagymalegyek. Háló alatt talán jobb lesz, majd meglátjuk.

Sárgarépából egy-egy sor Fertődi vöröset és Vörös óriást vetettem. A két répasor közé lila hagymát dugdostam. A hagymát be fogja árnyékolni a répa, nem fog úgy megnőni, mint a másik ágyásban, de egy-egy szendvicshez sokszor nem is kell egy ilyen kicsi hagymánál több.
A salottahagymának a sárgarépa ágyás végéből csíptem le egy kis helyet.

A hagyma- és sárgarépa ágyást rögtön letakartam szúnyoghálóval, hogy ne kaparhassák szét se a macskák, se a rigók.

Másnap megöntöztem az ágyásokat és a hagymákat betakartam a szomszédból kapott, ősz óta zsákokban tárolt lombbal. Annyit raktam rá, hogy a talaj sehol se látszódjon ki, de ne legyen túl vastag a réteg, ki tudjanak bújni a hajtások. A kb. 6 m hosszú hagymaágyásra 3 nagy vödör lomb került.
A hagyma-és sárgarépa ágyások így néztek a lombtakarás után:


A hagymákon a lombtakarás közelebbről:


A sárgarépaágyásban csak a répasorok közé dugott hagymákat takartam be:


A pasztináksorokat először szabadon hagytam, de másnapra két helyen is össze lett kotorva, úgyhogy végül csirkehálóval betakartam. A háló végeit U-vasakkal rögzítettem a talajhoz, ha gyomlálni kell, könnyű lesz felszedni.


A csirkeháló a kaparástól megvédi a vetést, de a kifekvéstől nem. A képen Brumi cicánk pihen a hálóval takart fokhagymaágyáson:


Eddig egész jól bírják a fokhagymák.

Ahogy vetem be az ágyásokat, úgy csökken szegény macskáink hempergőterülete. Nagyon szeretnek porfürdőzni, különösen Sarolta, neki száraz időben általában poros a bundája.
Március első felében szinte az egész veteményes az övék volt:


2 megjegyzés:

  1. Szépen haladsz a veteményezéssel. Most a tavasszal még semmit sem tudtam a földbe tenni, mert eddig nem kedvezett az időjárás. A múlt heti havazáskor 18,5 cm hó esett. Igaz, hamar el is olvadt, de hatalmas sár lett. Tegnap már végre napsütéses idő volt, gondoltam, kezdődhet a kerti munka. Ma reggel viszont szakadt az eső, hatalmas a sár.
    A csibehálós takarást meddig hagyod a hagymán?
    Krnémarika

    VálaszTörlés
  2. Amíg nincs útban a gyomlálásnál, addig hagyom, a fokhagymát nem zavarja.

    VálaszTörlés