2022-07-16

Paprikák és Oxalis tuberosa ültetése

A bejegyzésekkel több, mint egy hónapos lemaradásban vagyok, de talán jobb későn, mint soha... 
Itt még a palánták kiültetéséről lesz szó, de azóta már esszük is a paprikát.

Nem sikerült kienni a fóliából az összes újhagymát. Kiástam, ami megmaradt, és ugyanúgy, mint tavaly, kiraktam egy gallykupacra száradni.
Június 8-án alaposan megöntöztem a kiürített ágyásokat, és másnap végre kiültettem a paprikapalántákat. 
Előtte a közvetlenül a fólia elé elültettem az Oxalis tuberosa gumókat.

Ültetéshez kirakosgatott Oxalis tuberosa gumók
Egy darabig társaságom is volt, Brumi.


Az Oxalisok után már következhettek a paprikák.
Idén először kiástam az összes ültetőgödröt, beleállítgattam a palántákat. Alaposan megöntöztem a gödröket és a földlabdákat, és csak utána temettem vissza földet a növények köré. Így a gyökerek alatt is jól átázott a talaj, és az alsó gyökerek biztosan jól be lettek iszapolva.


A kaprot kicsit kiritkítottam, de a zömét meghagytam. Nem fogja sokáig árnyékolni a paprikát, az alja már ritkul. A virágzó kapor vonzza a zengőlegyeket, a zengőlégylárvák pedig majd leeszik a paprikákról a tetveket. Ültetéskor még nem voltak tetvek a palántákon, de előbb vagy utóbb elkerülhetetlenül meg fognak jelenni, és jó, ha akkor már ott van mellettük a virágzó kapor.
A kiültetett paprikák:


A paprikaültetés után a szomszédok legközelebb június végén nyírtak füvet, addigra az Oxalisok zöme már kibújt, ezeket is szépen körbe lehetett mulcsozni a fűnyesedékkel.
A fólia június 30-án:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése