2022-01-22

Zöldséges táska

Mostanában többször mértünk a ház közelében -11 °C-ot. Lent a kertben pár fokkal hidegebb szokott lenni, a portugál káposzta elfagyott, és a Nero di Toscana leveles kel is rossz állapotba került. 

A portugál káposzták és a Nero di Toscana január 16-án
Elsősorban dísznek ültettem ezeket a növényeket, de ha már úgyis tönkrementek, legalább meg akartam kóstolni a még ehető részeiket.

Korábbi évekből emlékeztem, hogy a leveles kel önmagában nem túl ízletes, ezért más zöldségekkel kombinálva terveztem megfőzni. Végül úgy döntöttem, hogy sárgarépával keverve próbálom ki kelt tészta töltelékeként.
A begyűjtött káposztalevelek egy része nagyon szívósnak bizonyult, ezeket inkább nem használtam föl. Így a végeredményben a sárgarépa dominált, a káposztalevelek csak egy kis színt vittek a kompozícióba, és fűszerezték a tölteléket.

Hozzávalók:

Töltelék:
Néhány nagy vagy több kisebb sárgarépa (nem tudom a pontos mennyiséget, a hibás répákat használtam föl, sok volt a hulladék)
Egy mélytányérnyi aprított kellevél
1 fej vöröshagyma
Őrölt bors
2 egész tojás
Néhány evőkanál tejföl
Reszelt trappista sajt - annyi, hogy már némileg észrevehető legyen a tojásos keverékben a sűrítő hatása

Tészta:
0,5 kg sima liszt
Kb. 8 dkg olvasztott vaj (bontott vaj maradéka)
Bő 2,5 dl langyos tej
1 tasak szárított élesztő
2 kávéskanál porcukor
1 kávéskanál só

Először a tölteléket készítettem el. Ehhez a kockákra vágott sárgarépákat kis vízzel és sóval a mikróban majdnem puhára megpároltam, majd hozzáadtam a hagymát, és addig főztem tovább, míg az is megpuhult. Végül hozzáadtam a kellevelet, ezzel már csak épp, hogy összeforraltam, hogy a levéldarabok összeessenek. Belekevertem a tejfölt, a fölvert tojásokat és belereszeltem a sajtot.
A kész töltelék így nézett ki:


Utána összegyúrtam a tészta hozzávalóit, rögtön 12 részre osztottam, és a darabokat kb. 16-17 cm oldalú nagyjából négyszögletes lapokká nyújtottam. Az alakjukkal nem nagyon foglalkoztam, kör vagy négyszög, ahogy sikerült. 
A kinyújtott darabokat berakosgattam a kivajazott tepsibe, és a közepükre kanalaztam a tölteléket. Miután sikerült egyenletesen elosztanom a répás keveréket, összecsippentettem a tésztaszéleket, és az egészet betettem a kb. 40 °C-ra állított sütőbe. Az órát nem figyeltem, talán 1-1,5 órát kelt a tészta, majd kb. 180 °C-on megsütöttem.

A kész táskák:

Egy sütemény félbevágva:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése