2021-04-13

Zöldségleves csalánnal

A veteményesben a körtefa alatt egy foltban meghagytam a csalánt. Ilyenkor, mikor már elég nagy, de még finom zsenge, pár maréknyit bele szoktam főzni a tavaszi zöldséglevesbe. Nyáron már csak annyit vágok le belőle, hogy tudjunk mellette közlekedni. Mindig erősen megtetvesedik, ekkor fogyasztásra már nem alkalmas, de sok rovar számára táplálék és jó élőhely. 

Csalán a veteményesben
Még van a kertben áttelelt karórépa:

Áttelelt karórépák
A leves főbb hozzávalói: karórépa, sárgarépa, krumpli, fokhagyma, csalán

Levesalapanyagok
A pincében tárolt sárgarépa már nincs túl jó állapotban, a képen látható mennyiségből kettőt ki kellett dobni, és a többi sem hibátlan, de a maradék ép rész elég lett a levesbe. Általában a karórépa levelét is felhasználom, most eléggé ki van lyuggatva, és szép nagyok voltak a répák, így azt kihagytam.

A leves így készült:
Kevés olajon pároltam egy darabig a karikára vágott sárgarépát, majd hozzáadtam a kockára vágott krumplit és karórépát (nagyjából azonos mennyiséget, de semmit se mértem le), sót, néhány gerezd fokhagymát, kis őrölt borsot és köménymagot, annyi vizet, hogy jól ellepje, és nagyjából fél óra alatt puhára főztem. Ekkor hozzáadtam a nem túl finomra vágott csalánt és egy nagy maréknyi mélyhűtött, hámozott koktélparadicsomot (hámozás fagyott állapotban a csap alatt), pár percig rotyogtattam, majd beleöntöttem 0,5 l tejfölt és azzal még egyszer fölforraltam.
A végeredmény:






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése